Nancy Spero
Morre
en Nova York en outubro de 2009 esta interesante artista nacida en Cleveland,
EE. UU., en agosto de 1926. Desde nova padece unha enfermidade dexenerativa
que lle fai coñecer a dor.
É recoñecida internacionalmente pola súa obra e pola
súa implicación política e artística na loita
pola paz e contra a guerra, pola igualdade, liberdade e recoñecemento
das mulleres; unha artista feminista, radical e contestataria. A súa
obra está nas coleccións de arte máis relevantes a nivel
mundial e aínda que é unha creadora fundamental dos últimos
cincuenta anos resulta practicamente descoñecida para o gran público.
A súa formación cabalga entre o Instituto de Arte de Chicago,
a escola de Belas Artes de París e Florencia.
Vive en Francia até mediados da década dos cincuenta. Nesa altura
as súas expresións artísticas roldan o amor, a maternidade
e a noite.
En 1964 regresa a EE. UU. Impáctana as imaxes da guerra de Vietnam
que difunde a televisión. Influída polo pop art e o minimalismo
que imperan en NY fai o seu War Series, un alegato contra a guerra e as súas
consecuencias, compromiso político que permanecerá sempre.
Tamén deixa o lenzo e traballa en papel: explosións nucleares,
cruces gamadas, bombas fálicas e helicópteros poboan as súas
expresións.
Nos comezos dos setenta a artista ten unha linguaxe madura e ben propia: muros
con collages, siluetas e textos reivindicativos e até obscenos, lonxe
dos discursos oficiais. Denuncia os malos tratos e as violacións padecidas
polas mulleres, en obras como Torture of Women (1976) nas que combina imaxes
que estremecen con textos alusivos ás atrocidades cometidas nos réximes
ditatoriais suramericanos de tortura as prisioneiras políticas.
Activamente comprometida coas actividades artísticas e políticas
da Coalición de Traballadores da Arte, en 1969 únese a Mulleres
Artistas na Revolución (WAR) e mesmo funda unha cooperativa que abriu
no Soho de Nova York, a primeira galería de arte dedicada exclusivamente
ás mulleres Artiststs in Residence, AIR. En todo este traballo hai
unha crítica expresa á invisibilidade do traballo das mulleres
no mundo da arte cunhas posicións claramente políticas.
Nos anos oitenta concéntrase no corpo da muller, único obxectivo
do seu traballo, con reflexións conceptuais nas que están presentes
o sexo e a política. Grandes murais, instalacións e deseños
que ocupan cuartos enteiros, usando tampóns en troca dos métodos
habituais de pintura. Ao tempo experimenta, tentando eliminar as diferenzas
obra/espazo na que esta se exhibe. Figuras espidas que se moven corren diante
da persoa espectadora. Isto leva a experimentar coa interactividade e longos
rolos de papel pregados que convidan a facer camiños sinuosos pola
sala de exposicións.
En 1997 participa en Documenta X, en Kassel.
|